Η ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΤΗΣ TRIUMPH

Κατά τις δεκαετίες του '50 και του '60, ονόματα όπως του Στιβ Μακουίν και του Μάρλον Μπράντο σφράγισαν το θρύλο της Triumph, ενώ μία σειρά ρεκόρ ταχύτητας και επιτυχιών στις πίστες έδωσαν σε μοτοσυκλέτες όπως η Thunderbird, η Bonneville, η Tiger και η Trident το χαρακτηρισμό τους ως μοτοσυκλέτες - σύμβολα.

1902

Παράγεται η πρώτη μοτοσυκλέτα Triumph, τροφοδοτούμενη από ένα κινητήρα 2.2 ίππων Minerva, γνωστή ως Νο. 1.

1907

Παράγεται ένας νέος κινητήρας 450κ.εκ. με 3.5 ίππους. Καθώς η ετήσια παραγωγή φτάνει τις 1,000 μονάδες, το εργοστάσιο μεταφέρει τη κύρια παραγωγή σε μεγαλύτερες εγκαταστάσεις στην οδό Πράιορι στο Κόβεντρι.

1915

Η Triumph επιλέγεται για να προμηθεύσει τις συμμαχικές στρατιωτικές δυνάμεις με την Type H ‘Trusty’ μοτοσυκλέτα. Από τις 57,000 αερόψυκτες μονοκύλινδρες μοτοσυκλέτες των 499κ.εκ. που κατασκευάστηκαν, οι 30,000 βλέπουν ενεργό δράση.

1927

Το εργοστάσιο του Κόβεντρι, με έκταση σχεδόν 50 στρέμματα και 3,000 προσωπικό, παράγει 30,000 μονάδες το χρόνο.

1936

Οι κλάδοι αυτοκινήτου και μοτοσυκλέτας της Triumph χωρίζονται. Ο Έντουαρντ Τέρνερ ορίζεται αρχισχεδιαστής.

1937

Ο Τέρνερ αποκαλύπτει τη Speed Twin (T100) των 498κ.εκ. η οποία έχει τελική πάνω από 145χλμ. Είναι η απόλυτη Βρετανική μοτοσυκλέτα και καθιερώνει τοπρότυπο σχεδιασμού των μοτοσυκλετών Triumph που θα κρατήσει πάνω από 40 χρόνια.

1940

Πάνω από 50,000 μοτοσυκλέτες πωλούνται στο στρατό καθώς η παραγωγή μοτοσυκλετών προσανατολίζεται στην προσπάθεια του πολέμου. Το εργοστάσιο της οδού Πράιορι στο Κόβεντρι καταστρέφεται τη 14η Νοεμβρίου του 1940, στην αιφνιδιαστική επίθεση του Κόβεντρι. Προσωρινές εγκαταστάσεις στο Γουόρικ χρησιμοποιούνται μέχρι να ανοίξει ένα νέο εργοστάσιο στο Μέριντεν το 1942.

1946

Με την επιστροφή της ειρήνης, η εταιρεία επικεντρώνεται σε τρία μοντέλα, τη Tiger 100 (που οδηγήθηκε από τον Έρικ Λάιονς σε μια παρθενική νίκη στο Manx Grand Prix το 1946), τη Speed Twin και τη μικρότερη τουριστική 3T των 349κ.εκ. Όλα τα μντέλα διαθέτουν τηλεσκοπικό πιρούνι.

1954

Ο Μάρλον Μπράντο καβαλάει μία Thunderbird 6T 650κ.εκ στη ταινία «Ο Ατίθασος» (The Wild One).

1955

Ο Τζόνι Άλλεν πιάνει τα 310χλμ στις Αλυκές Bonneville, καβαλώντας ένα ειδικά σχεδιασμένο «streamliner» τροφοδοτούμενο από ένα βελτιωμένο κινητήρα Thunderbird 650κ.εκ. Είναι η αρχή μιας αξιόλογης χρονικής περιόδου κυριαρχίας στις επιδόσεις, όπου η Triumph κράτησε το απόλυτο ρεκόρ ταχύτητας μοτοσυκλέτας για 15 συνεχόμενα έτη, εκτός από ένα βραχύ διάστημα 33 ημερών.

1959

Παρουσιάζεται η μοτοσυκλέτα-σύμβολο, Bonneville T120 των 650κ.εκ. is introduced. Έχοντας πάρει το όνομά της προς τιμή της τοποθεσίας όπου κατακτήθηκαν τα αναρίθμητα παγκόσμια ρεκόρ, η προορίζεται να γίνει μία από τις σπουδαιότερες μοτοσυκλέτες και η πιο καλοπουλημένη Βρετανική δικύλινδρη όλων των εποχών.

1963

Η Trophy TR6 των 650κ.εκ. οδηγείται με τόλμη και τελικά καταστρέφεται από τον Μπαντ Έκινς, που ενσαρκώνει ο Στιβ Μακουίν, στη ταινία «Η Μεγάλη Απόδραση».

1966

Ο Μπάντι Έλμορ κερδίζει τον αγώνα Daytona 200 πάνω σε μία εργοστασιακά προετοιμασμένη Tiger 500κ.εκ. Το Gyronaut X-1, ένα «streamliner» τροφοδοτούμενο από δύο κινητήρες Triumph των 650κ.εκ., καταγράφει 395.25χλμ στις Αλυκές Bonneville.

1967

Ο Γκάρι Νίξον αποδεικνύει ότι η νίκη της προηγούμενης χρονιάς στον αγώνα Daytona 200 δεν ήταν τυχαία, επαναλαμβάνοντάς την επάνω σε μία Tiger 100. Περεταίρω αγωνιστική επιτυχία επιτυγχάνεται με τη νίκη του Τζον Χαρτλ στη κατηγορία Production TTπάνω σε μία TT παραγωγής. 28,700 Triumph πωλούνται στις ΗΠΑ.

1968

Ο τρικύλινδρος των 750κ.εκ. κάνει τελικά την εμφάνισή του, τροφοδοτώντας τόσο τη Trident όσο και τη BSA Rocket 3. Ο Ίβελ Νίβελ επιχειρεί να πηδήξει πάνω από το συντριβάνι του καζίνο Caesar’s Palace στο Λας Βέγκας, πάνω σε μία Bonneville.

1969

Ο Μάλκομ Άπχιλ κερδίζει το Production TT πάνω σε μία Bonneville. Στη διαδικασία καταγράφει για πρώτη φορά γύρο με μέση ωριαία ταχύτητα πάνω από 100 μίλια. Η παραγωγή μοτοσυκλετών στο Μέριντεν φτάνει περίπου τις 46,800 μονάδες.

1970

Ο Μάλκομ Άπχιλ ξανακερδίζει το Production TT πάνω σε μία Triple η οποία γνώρισε περισσότερη δόξα και την ονομασία «Slippery Sam».

1975

Η παραγωγή της Bonneville συνεχίζει αφού οι εργάτες συνιστούν μια μορφή συνεταιρισμού για να κρατήσουν το εργοστάσιο του Μέριντεν σε λειτουργία. Το Slippery Sam το Production TT των 10 γύρων για πέμπτη συνεχή χρονιά.

1983

Το εργοστάσιο Μέριντεν κλείνει τις πόρτες του. Ο Τζον Μπλορ αγοράζει το όνομα Triumph και το εργοστάσιο στο Μέριντεν και αδειοδοτεί ένα μικρό αριθμό από Bonnevilles να συνεχίσουν να παράγονται από τον Λες Χάρις στο Ντέβον.

1987

Ο πρώτος «νέος» κινητήρας Triumph, ο τετρακύλινδρος των 1200κ.εκ., λειτουργεί πάνω σε ένα πάγκο δοκιμών.

1990

Η Triumph επιστρέφει! Έξι νέα μοντέλα αποκαλύπτονται στην έκθεση της Κολωνίας: τρικύλινδρες χωρίς φέρινγκ Trident 750 και 900, η τουριστική τρικύλινδρη Trophy 900 και η τετρακύλινδρη 1200, και οι σπορ προσανατολισμού τρικύλινδρη Daytona 750 Triple και τετρακύλινδρη 1000.

1994

Η μοτοσυκλέτα που αλλάζει τους κανόνες του παιχνιδιού, η Speed Triple, παρουσιάζεται και εξασφαλίζειτην επιστροφή της Triumph στους αγώνες με τον εισαγωγικό αγώνα «Speed Triple Challenge Race». Η Triumph επιβεβαιώνει την επιστροφή τις στις ΗΠΑ με την ίδρυση νέας θυγατρικής, της Triumph Motorcycles America. Εγκρίνεται το σχέδιο για νέο εργοστάσιο σε έκταση 162.000τμ στο Χίνκλευ.

1995

Παρουσιάζεται η σειρά ρουχισμού και αξεσουάρ Triple Connection. Η παραγωγή βρίσκεται στα 12,000 τμχ το χρόνο. Παράγεται η μοτοσυκλέτα Νο 30,000 από το εργοστάσιο του Χίνκλευ, μία Thunderbird, που στέλνεται στην Αυστραλία.

1996

Η Daytona T595 έρχεται στο προσκήνιο. Ο καταπληκτικός σχεδιασμός της συμβάλλει στις μακριές λίστες αναμονής. 12 μήνες αργότερα, η T595 γίνεται η μοτοσυκλέτα Νο 50,000 που κατασκεύασε το Χίνκλει.

2000

Μια δεκαετία μετά την αναγέννηση της Triumph, η Bonneville επιστρέφει στη γκάμα της Triumph. Η μοτοσυκλέτα απετθύνεται όχι μόνο στους αναβάτες που θυμούνται τη Bonneville, αλλά και σε αυτούς ποου εκτιμούν τη σύγχρονη λειτουργία και την εγγυημένα καλή οδική συμπεριφορά μιας μοντέρνας δικύλινδρης εν σειρά.

2002

Μια τεράστια φωτιά ξεσπά στο εργοστάσιο 1. Το εργοστάσιο ξαναχτίζεται, επανεξοπλίζεται με υπερσύγχρονα μηχανήματα και κατασκευάζει πάλι μοτοσυκλέτες σε λιγότερο από 6 μήνες από τη φωτιά. Η supersport Daytona 600 παρουσιάζεται και κερδίζει μια εκπληκτική νίκη στο Isle of Man TT του 2003 στα χέρια του Μπρους Άνστι.

2004

Άλλη μία μοτοσυκλέτα που αλλάζει τους κανόνες του παιχνιδιού. Η Triumph Rocket III παρουσιάζεται. Τα μεγέθη του τρικύλινδρου κινητήρα είναι απλά εκπληκτικά. 2,294κ.εκ, 147ft.lbf ροπής στις 2500σαλ. Κατά την παρουσίασή της και μέχρι σήμερα παραμένει η μεγαλύτερη μοτοσυκλέτα παραγωγής παγκοσμίως.

2006

Παρουσιάζεται η ολοκαίνουργια τρικύλινδρη Daytona των 675κ.εκ. Η 675 κερδίζει το σεβαστό βραβείο «Βασιλιάς Των Supersport» για μία ανεπανάληπτη σειρά τεσσάρων διαδοχικών χρόνων. Καθώς ανοίγει το εργοστάσιο 4 στη Ταϊλάνδη, ο όγκος παραγωγής αυξάνεται στις 41,974 μονάδες.

2007

Η Street Triple, ένα μείγμα της εμφάνισης και της διασκέδασης που προσφέρει η Speed Triple με τη δύναμη και την οδική συμπεριφορά της Daytona 675 έρχεται στο προσκήνιο και αμέσως δημιουργεί μία νέα, πολύ επιτυχημένη κατηγορία στην αγορά μοτοσυκλέτας.

2009

Η Triumph κάνει το πρώτο της ταξίδι στη κατηγορία «R» με τη  παρουσίαση της νέας Street Triple R. Φρένα και αναρτήσεις υψηλότερων προδιαγραφών ανεβάζουν την ηγετική αυτή μοτοσυκλέτα σε νέο επίπεδο.

2010

Η πρώτη μοτοσυκλέτα Triumph από το Χίνκλει με μετάδοση ιμάντα, η δικύλινδρη σε σειρά Thunderbird των 1600κ.εκ. παρουσιάζεται και φέρνει τη φήμη της Triumph σε ότι αφορά την τέλεια οδική συμπεριφορά και μηχανολογία στην αγορά των cruiser. Η μοτοσυκλέτα εντυπωσιάζει το αμερικάνικο περιοδικό Cycle World τόσο ώστε να τη ψηφίσει ως «Cruiser of the Year».

2011

Η Triumph παρουσιάζει τις νέες Tiger 800 & 800XC, Speed Triple, Daytona R, America, Speedmaster και Thunderbird Storm. Η μεγαλύτερη παρουσίαση μοντέλων σε σχέση με οποιαδήποτε χρονιά της Triumph.

2012

110 χρόνια κατασκευής μοτοσυκλετών γιορτάζονται με παρουσίαση πληθώρας νέων μοτοσυκλετών. Η Tiger Explorer, μία μοτοσυκλέτα adventure 1215κ.εκ. με άξονα προκαλεί αίσθηση στην αναπτυσσόμενη κατηγορία μοτοσυκλετών adventure. Ο ίδιος κινητήρας χρησιμοποιείται για να κινήσει τη νέα Trophy. Κλείνοντας μία πολύ γεμάτη χρονιά, υπάρχουν ριζικές αλλαγές στις πλατφόρμες Street Triple και Daytona. Οι πωλήσεις φτάνουν τις 50,000 μονάδες, βοηθούμενες από το άνοιγμα μίας νέας θυγατρικής στη Βραζιλία. 

2013

Το μερίδιο της Triumph στις μοτοσυκλέτες πάνω από 500κ.εκ. φτάνει το 6.2%, ενώ η επέκταση συνεχίζεται με την είσοδο της Triumph στην Ινδιά.