Skip to main content

BUD EKINS ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΕΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ

BUD EKINS

Desert Racer.  Stunt rider.  Ένας αυθεντικός θρύλος.

Bud Ekins portrait photo

 

1962. Μια τεράστια ομάδα παραγωγής του Χόλυγουντ είναι στη Βαυαρία, προετοιμάζοντας την κινηματογράφηση ενός τολμηρού άλματος με μοτοσυκλέτα, το οποίο θα προσφέρει μια θρυλική ακολουθία για τις δραματικές σκηνές διαφυγής της εμβληματικής κινηματογραφικής ταινίας “Η Μεγάλη Απόδραση”.

Κατά τη διάρκεια του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου, ο κεντρικός χαρακτήρας που υποδυόταν ο Steve McQueen έπρεπε να κάνει ένα επικίνδυνο άλμα με μοτοσυκλέτα πάνω από συρματόπλεγμα, σε μια απεγνωσμένη προσπάθεια να αποφύγει τη σύλληψη από εχθρικούς στρατιώτες. Το να διακινδυνεύεις τον τραυματισμό του μεγαλύτερου αστέρα, σε μια ταινία γεμάτη από μεγάλα αστέρια είναι βέβαια αδιανόητη, οπότε οι παραγωγοί στράφηκαν στον Bud Ekins. Είναι στενός φίλος του McQueen, οπότε ο κορυφαίος ηθοποιός του Χόλυγουντ τον προσκάλεσε να εκτελέσει μερικές σκηνές καταδίωξης για την ταινία.

Ο Ekins δεν ήταν αρχάριος. Ήταν ήδη ένας θρύλος των αγώνων, στην πατρίδα του την Καλιφόρνια, ο οποίος μπορούσε να αντλήσει έμπνευση από την 20-ετή εμπειρία του στους αγώνες μοτοσυκλετών ανά τον κόσμο, η οποία τον οδήγησε στην κατάκτηση πολλών τροπαίων. Όλοι στα γυρίσματα της ταινίας είχαν αντιληφθεί το απίστευτο επίπεδο δυσκολίας που είχε αυτό το άλμα.

Αλλά, ο McQueen ήξερε ότι αν κάποιος μπορεί να πραγματοποιήσει αυτό το άλμα με επιτυχία, αυτός ήταν ο Bud Ekins...

 

 


ΑΣΤΕΡΑΣ ΤΩΝ ΑΓΩΝΩΝ

Ο Bud Ekins γεννήθηκε στο Λος Άντζελες το 1930 και έμαθε να οδηγεί μοτοσυκλέτα στους κοντινούς λόφους του Χόλυγουντ, εξελίσσοντας τις εκτός δρόμου τεχνικές του πολύ πριν οδηγήσει νόμιμα στο δρόμο. Ευτυχώς, η Καλιφόρνια φιλοξενούσε ένα ευρύ και συνεχώς αναπτυσσόμενο σύνολο συμμετεχόντων σε εκτός δρόμου αγώνες, οπότε από πολύ νωρίς κέρδισε τη φήμη ενός από τους κορυφαίους αγωνιζόμενους στο motocross και τους αγώνες ερήμου.

Εκείνη την περίοδο, ο κορυφαίος αντιπρόσωπος της Triumph στις Η.Π.Α. Bill Johnson παραχώρησε στον Ekins μια TR5 Trophy, με την οποία κατέκτησε την πρώτη θέση στο Catalina Grand Prix. Ο Ekins γνώριζε καλά ότι είχε βρει στην Triumph, τον κατασκευαστή που δημιουργεί τις πανίσχυρες, γρήγορες και ελαφριές μοτοσυκλέτες, με την ευελιξία, την αμεσότητα και την ισχύ που αναζητούσε. 

Η επιτυχία του Ekins στα μέσα της δεκαετίας του 1950 συνέπεσε χρονικά με την ανάδειξη της Triumph ως ένα από τα κορυφαία εργοστάσια στον κόσμο της μοτοσυκλέτας. Και οι δύο πλευρές είχαν σημαντικό ρόλο στον επαναπροσδιορισμό των δυνατοτήτων που πρέπει να έχει μια μοτοσυκλέτα.

Ο πασίγνωστος Διευθύνων Σύμβουλος και Διευθυντής Σχεδιασμού της Triumph  Edward Turner, συνέχισε να εξελίσσει απίστευτες 2-κύλινδρες μοτοσυκλέτες Triumph, οι οποίες γίνονταν ολοένα και πιο ισχυρές, αποδοτικές και αξιόπιστες. Ο Johnny Allen έσπασε το παγκόσμιο ρεκόρ ταχύτητας το 1955 και το 1956 χρησιμοποιώντας εργοστασιακούς κινητήρες Triumph, ενώ ο Ekins σφυρηλατούσε μια μακροχρόνια συμμαχία με την Triumph, η οποία οδήγησε τελικά στην ανάδειξή του ως ο κορυφαίος εκτός δρόμου αγωνιζόμενος της Αμερικής.

To 1956, όταν ο Ekins τερμάτισε 2ος στα 153 εκτός δρόμου μίλια του Californian Big Bear Motorcycle Run, στη πρώτη, τη δεύτερη και τη τρίτη θέση τερμάτισαν αγωνιζόμενοι με μοτοσυκλέτες Triumph TR6 Trophy. Η αγωνιστική κυριαρχία της Triumph ήταν τέτοια που όταν ο Ekins κέρδισε στον ίδιο αγώνα τον επόμενο χρόνο, οι 20 από τους 25 πρώτους αναβάτες οδηγούσαν μοτοσυκλέτες Triumph.

 

 
Bud Ekins racing static on bike surrounded by crew


ΚΟΡΥΦΑΙΟΣ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΟΣ ΣΤΙΣ Η.Π.Α.

Ο Ekins γρήγορα αντιλήφθηκε την τεράστια προοπτική, την ανωτερότητα των μοτοσυκλετών Triumph και την συνεχώς αυξανόμενη δημοτικότητα των αξιόπιστων, ελαφριών και πανίσχυρων βρετανικών μοτοσυκλετών. Η επιτυχία του Ekins στους αγώνες τον οδήγησε στην ίδρυση της δικής του αντιπροσωπείας Triumph στο Βόρειο Χόλυγουντ.  

Γρήγορα εξελίχθηκε σε μαγνήτη για πολλούς νέους ηθοποιούς, όπως οι Paul Newman, Clint Eastwood και Steve McQueen. Ο Ekins ζούσε και ανάπνεε για τις μοτοσυκλέτες Triumph και το να τις εμπορεύεται έμοιαζε κάτι πολύ φυσικό. Αυτό οδήγησε σε αξιοσημείωτη επιτυχία, που συνδυάστηκε με τα πολλά αγωνιστικά του κατορθώματα.

 

 


STEVE McQUEEN

Ένας τοπικός λάτρης των μοτοσυκλετών εκείνη την περίοδο ήταν ο θρύλος του Χόλυγουντ Steve McQueen. Η αγαπημένη του μοτοσυκλέτα ήταν η TR5 Trophy, την οποία συντηρούσε μόνο στην αντιπροσωπεία του Ekins. Κάπως έτσι δημιουργήθηκε μια ιδιαίτερη σχέση μεταξύ τους. Ο Ekins γνώρισε στον McQueen την αναδυόμενη σκηνή των αγώνων ερήμου στην Καλιφόρνια και ο McQueen αμέσως παρασύρθηκε από αυτό το συναρπαστικό υπόγειο κίνημα, περνώντας τον περισσότερο ελεύθερο χρόνο οδηγώντας γύρω από τους αμμόλοφους ή απολαμβάνοντας την κανονικότητα της ανωνυμίας και την οδήγηση με τον Ekins και την παρέα του από την αντιπροσωπεία. 

Παρά τις μεγάλες απαιτήσεις διοίκησης μιας επιτυχημένης αντιπροσωπείας Triumph, ο Ekins συνέχισε να αγωνίζεται, συμμετέχοντας με επιτυχία σε αρκετούς αγώνες εκτός δρόμου. Περιλαμβάνονται οι Hare and Hound, Mint 400 και Baja 1000 (τον οποίο βοήθησε να δημιουργηθεί).  Ο McQueen συχνά αγωνιζόταν μαζί του, συνήθως χρησιμοποιώντας άλλο όνομα για να κρύψει την ταυτότητά του από τους διοργανωτές και τους υπόλοιπους αγωνιζόμενους. Μάθαινε γρήγορα και ήταν ένας πολύ γρήγορος οδηγός. Ο Ekins ήταν ένας εξαιρετικά δημοφιλής αναβάτης που εκπροσώπησε τις Η.Π.Α. στο υψηλού κύρους International Six Days Trial, που είχε την φήμη των Ολυμπιακών Αγώνων της μοτοσυκλέτας και έτσι μπόρεσε να διευκολύνει την είσοδο του McQueen στην ομάδα των Η.Π.Α. το 1964, στο ISDT της Ανατολικής Γερμανίας. Και οι δύο αγωνίστηκαν με μοτοσυκλέτες Triumph. Ο Ekins θα κατακτούσε τέσσερα εντυπωσιακά χρυσά μετάλλια ISDT σε μόλις επτά χρόνια.

 

 

 


Η ΜΕΓΑΛΗ ΑΠΟΔΡΑΣΗ

Το φθινόπωρο του 1962, ο McQueen ετοιμαζόταν να πετάξει στην Ευρώπη για τα γυρίσματα της ταινίας που έμελλε να γίνει μια από τις πιο δημοφιλείς όλων των εποχών. Αυτή η ταινία δεν ήταν άλλη από τη Μεγάλη Απόδραση  Ο McQueen έπρεπε να αντικατασταθεί σε επικίνδυνες στιγμές οδήγησης και πρότεινε στους παραγωγούς τον καλό του φίλο Bud Ekins. Ο Ekins υπέγραψε συμβόλαιο τεσσάρων μηνών, αν και τελικά ο McQueen (με τη βοήθεια του Ekins) χρειάστηκε πολύ λιγότερο χρόνο για να σχεδιάσει και να υλοποιήσει την κορυφαία σκηνή του χαρακτήρα που υποδυόταν.

Ο χαρακτήρας που υποδυόταν ο McQueen, ο Captain Virgil Hilts απέδρασε από ένα στρατόπεδο συγκεντρώσεως, ανέβηκε σε μια μοτοσυκλέτα και προσπάθησε να φτάσει στα ελβετικά σύνορα μέσα από χωράφια, ενώ τον καταδίωκε ο εχθρός. Καθώς τον πλησίαζαν οι στρατιώτες, ο  Hilts έπρεπε οπωσδήποτε να κάνει ένα εντυπωσιακό άλμα πάνω από συρματόπλεγμα για να φτάσει στην σχετική ασφάλεια που παρείχε η ουδέτερη Ελβετία.

Κάνοντας διάφορες δοκιμές και άλματα, ο McQueen και ο Ekins εξερεύνησαν τις δυνατότητες της αγαπημένης τους off-road μοτοσυκλέτας, της Triumph TR6 Trophy των 650 κ.εκ., για να έχουν το μέγιστο δυνατό αποτέλεσμα από αυτή τη δραματική σκηνή. Υπολόγισαν ότι έπρεπε να αναπτύξουν ταχύτητα 80 μιλίων ανά ώρα για να περάσουν πάνω από το ύψους 3,65 μέτρων συρματόπλεγμα και να προσγειωθούν 18 μέτρα μακριά. Όλα αυτά έπρεπε να γίνουν σε γρασίδι. Στον McQueen απαγορεύτηκε η πραγματοποίηση του άλματος από τους παραγωγούς της ταινίας και αυτό ήταν κάτι που τον απογοήτευσε. Έτσι ο Ekins ανέλαβε τη δύσκολη αποστολή. 

Αυτό το άλμα αποτελεί μια από τις πιο θρυλικές στιγμές στην κινηματογραφική ιστορία του Χόλυγουντ μέχρι και σήμερα. Το 1962 μια TR6 Trophy είχε ανώτερο ύψος ωφέλιμων στροφών που δεν ξεπερνούσε τις 6.000 σ.α.λ. και η μέγιστη ισχύς της ήταν περίπου 42bhp, αλλά η αμεσότητα και η πανίσχυρη ροπή του 2-κύλινδρου κινητήρα Triumph, ήταν η πρώτη επιλογή των McQueen και Ekins. Τροποποίησαν τη μοτοσυκλέτα που χρησιμοποίησε ο Ekins για να κάνει το άλμα με επιτυχία, όπως εμφανίστηκε στην ταινία. Η μοτοσυκλέτα βρίσκεται στο Triumph Motorcycles’ Factory Visitor Experience στο Hinckley, το οποίο είναι ανοικτό για το κοινό, χωρίς χρέωση.

 

 

 

 

STUNT RIDER

Η αγωνιστική επιτυχία και οι φιλίες του Bud Ekins, άνοιξαν ένα νέο μονοπάτι στην καριέρα του. Καθώς αυτό το άλμα έχει καταγραφεί ως ένα από τα πιο διάσημα ντουμπλαρίσματα που έχουν γίνει ποτέ σε ταινία, η ζήτηση για τον Ekins ως κασκαντέρ αυξήθηκε ραγδαία. Είχε αναγνωριστεί ως ένας από τους καλύτερους κασκαντέρ του Χόλυγουντ και συνέχισε να ντουμπλάρει ηθοποιούς για τα επόμενα τριάντα χρόνια, ενώ παράλληλα διοικούσε την αντιπροσωπεία του, μεταξύ των υποχρεώσεων του στον κινηματογράφο. 

 

ΕΙΔΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ TRIUMPH BUD EKINS

Ο Bud Ekins ήταν ένας πραγματικός αστέρας των εκτός δρόμου αγώνων μοτοσυκλέτας. Ήταν επίσης, ο κορυφαίος αντιπρόσωπος της Triumph στην Αμερική, τη δεκαετία του 1960. Με τις Ekins Bonneville T100 και T120 τιμούμε τη ζωή και τα επιτεύγματά του, όπως και τη μακροχρόνια σχέση του με το Triumph.

Το Bud Ekins Bonneville T100 και T120 είναι αυθεντικές ειδικές εκδόσεις που έχουν σχεδιαστεί για να είναι τόσο θρυλικές, όσο και ο άνθρωπος που τιμούν.  

 

 

 

 

Triumph T100 Bud Ekins Special Edition Cut out korosi red snowdonia white

T100 BUD EKINS SPECIAL EDITION

Εμπνευσμένη από την εμβληματική Bonneville του 1959, η T100 είναι μια modern classic με μοναδικό χαρακτήρα και αυθεντικό DNA Bonneville. Αυτή η διασκεδαστική και προσιτή ειδική έκδοση με 2-κύλινδρο κινητήρα 900 κ.εκ., τιμά τα εξαιρετικά επιτεύγματα του Bud Ekins, ως κορυφαίος αγωνιζόμενος στις ερήμους, ο μεγαλύτερος αντιπρόσωπος της Triumph στην Αμερική τη δεκαετία του 1960 και ως κασκαντέρ του Χόλυγουντ.

Triumph T120 Bud Ekins Special Edition Cut out korosi red snowdonia white

T120 BUD EKINS SPECIAL EDITION

Με την έντονη προσωπικότητα, το στυλ και τη σιλουέτα της πρώτης Bonneville του 1959, αυτή η νέα όμορφη ειδική έκδοση T120 τιμά την απίστευτη ζωή και τα επιτεύγματα του Αμερικανού αγωνιζόμενου στις ερήμους και το motocross, του κασκαντέρ και θρύλου για τον κόσμο της μοτοσυκλέτας Bud Ekins.