Skip to main content

TIGER 900

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ & ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ

Μια πιο κοντινή ματιά στον κινητήρα και τις δυνατότητες που θέτουν νέα δεδομένα στην κατηγορία adventure.

Τον Ιανουάριο του 2018, μια πρωτότυπη μοτοσυκλέτα Triumph Tiger αγωνίστηκε στο εξαιρετικά απαιτητικό PanAfrica Rally. Αφού διέσχισε μερικά από τα πιο αφιλόξενα εδάφη της γης, κατέκτησε το ασημένιο μετάλλιο στην κατηγορία maxi-trail, στην πρώτη της συμμετοχή σε ράλι ερήμου.

Αυτή η εξαιρετική επιτυχία ήταν ένα ορόσημο στο πρόγραμμα ανάπτυξης της νέας Tiger 900 και του ολοκαίνουριου κινητήρα της. Ήταν επίσης μια μοναδική επίδειξη για το πώς αυτή η συναρπαστική νέα σειρά επωφελείται από την ενισχυμένη απόδοση του 3-κύλινδρου κινητήρα 900 κ.εκ., την πρωτοποριακή τεχνολογία για άνεση, έλεγχο και αξιοπιστία, καθώς και από την ευελιξία που απαιτείται για σιγουριά και αυτοπεποίθηση σε κάθε περιπέτεια.

Tiger 900 GT Pro Engine close-up

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ TIGER 900 κ.εκ.

 

Η ΙΣΧΥΣ ΤΟΥ 3-ΚΥΛΙΝΔΡΟΥ ΚΙΝΗΤΗΡΑ

Με μεγαλύτερο κυβισμό στα 900 κ.εκ. και καινοτόμο νέα διαμόρφωση, ο ολοκαίνουργιος κινητήρας της Tiger 900 προσφέρει περισσότερη ισχύ σε όλο το φάσμα των στροφών, με υψηλή μέγιστη ισχύ 95 PS (70kW) στις 8.750 σ.α.λ., η οποία είναι κατά 9% μεγαλύτερη από τον κινητήρα προηγούμενης γενιάς, στις μεσαίες στροφές. Η ροπή αυξήθηκε επίσης σημαντικά, με τη μέγιστη τιμή της να φτάνει στα 87 Nm / 7.250 σ.α.λ., η οποία είναι κατά 10% μεγαλύτερη από τη ροπή του κινητήρα προηγούμενης γενιάς.

Ο νέος 3-κύλινδρος κινητήρας των 900 κ.εκ. έχει σχεδιαστεί με νέες επικαλύψεις ‘Siamese’ που επιτρέπουν αύξηση του κυβισμού και της ροπής. Διαθέτει ένα νέο στροφαλοφόρο άξονα που βελτιώνει τον χαρακτήρα και τον ήχο του κινητήρα, ένα νέο μηχανισμό εξισορρόπησης για τη διαχείριση του νέου χρονισμού ανάφλεξης, καθώς και νέους εκκεντροφόρους, έμβολα και μπιέλες.

 

ΝΕΟΣ ΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΑΝΑΦΛΕΞΗΣ

Ο ολοκαίνουριος κινητήρας 900 κ.εκ. είναι μεγαλύτερου κυβισμού, υψηλότερης απόδοσης και συμβατός με τις προδιαγραφές Euro 5. Διαθέτει μια νέα μοναδική ακολουθία ανάφλεξης 1,3,2 για πιο έντονο χαρακτήρα και καλύτερη αίσθηση.

Το αποτέλεσμα είναι βελτιωμένος θόρυβος από την εισαγωγή υπό φορτίο, μεγαλύτερη ανατροφοδότηση από τον κινητήρα προς τον αναβάτη, εξαιρετικά χαρακτηριστικός ήχος και βελτιωμένη απόκριση και αίσθηση του γκαζιού, με πιο δυνατό τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές.

Το αποτέλεσμα είναι πολύ πιο κοντά στο χαρακτήρα του γκαζιού, με ήχο και αίσθηση που θυμίζει 2-κύλινδρο κινητήρα στις χαμηλές στροφές, καθώς και τη ροπή, την αίσθηση και την απόδοση ενός 3-κύλινδρου κινητήρα στις μεσαίες και υψηλές στροφές.

 

 

ΤΑ ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΤΩΝ ΒΕΛΤΙΩΣΕΩΝ

Όλα τα μοντέλα Tiger 900 διαθέτουν συμπλέκτη ολίσθησης και υποβοήθησης, ο οποίος βελτιστοποιήθηκε για να μειωθεί η καταπόνηση του αναβάτη από τη χρήση της μανέτας. Επιτρέπει μεγαλύτερη άνεση στην οδήγηση της Tiger 900 στις πολύωρες διαδρομές, καθώς και ευκολία στην αστική μετακίνηση που απαιτεί συνεχείς στάσεις και εκκινήσεις. Οι μικρότερες διαστάσεις του συμπλέκτη συνέβαλαν και στη μείωση του όγκου του κινητήρα.

Το νέο διπλό ψυγείο προσφέρει βελτιωμένη απόδοση της ψύξης, με καλύτερη διαχείριση της ροής του αέρα που επιτρέπει μείωση των επιπέδων θερμότητας που φτάνουν στον αναβάτη, καθώς και με βελτιστοποιημένη κατανομή της μάζας που μειώνει την ποσότητα του ψυκτικού υγρού. Υπάρχει επίσης ένα ολοκαίνουριο φιλτροκούτι που πλέον συνδυάζεται με ένα πιο εύκολα προσβάσιμο φίλτρο αέρα και έχει χαμηλότερη θέση στον κινητήρα. Επιτρέπει τη διατήρηση χαμηλού κέντρου βαρύτητας στη μοτοσυκλέτα και βελτιώνει το χειρισμό και την ισορροπία στις χαμηλές ταχύτητες. Αυτά τα νέα χαρακτηριστικά συμβάλλουν στις πολύ μεγάλες δυνατότητες της γκάμας.

Tiger 900 GT Pro
Tiger 900 Rally Pro

Δυνατότητες TIGER 900

 

Νέα ρύθμιση πλαισίου για βέλτιστη κατανομή της μάζας

Συνολικά ελαφρύτερη από το μοντέλο προηγούμενης γενιάς κατά έως και 5 κιλά, η νέα Tiger 900 παρέχει μια σημαντική βελτίωση στην ευελιξία, με ένα νέο ελαφρύ πλαίσιο (περιλαμβάνει ελαφρύτερο χωροδικτύωμα trellis με βιδωτό υποπλαίσιο αλουμινίου και επίσης βιδωτές λαβές), νέο κινητήρα χαμηλότερου βάρους και υψηλών προδιαγραφών ανάρτηση και φρένα. Το κέντρο βαρύτητας κάθε μοντέλου αναθεωρήθηκε και μετακινήθηκε κατά 40 χιλιοστά προς τα εμπρός και κατά 20 χιλιοστά προς τα κάτω,  για να επιτευχθεί καλύτερη κατανομή βάρους μεταξύ του μπροστινού και του πίσω τροχού, καθώς και καλύτερη ισορροπία στις χαμηλές ταχύτητες και σε όλες τις συνθήκες οδήγησης. Η εξαιρετική απόσταση από το έδαφος που χαρακτηρίζει τα μοντέλα Tiger διατηρήθηκε σε όλες τις εκδόσεις.

 

Αναρτήσεις της γκάμας Tiger 900 GT 

Η γκάμα GT διαθέτει ένα προηγμένο σύστημα ανάρτησης των τροχών που σχεδιάστηκε για να αντιμετωπίσει όλες τις προκλήσεις, που ενδέχεται να προκύψουν στα ταξίδια μεγάλων αποστάσεων, αλλά και κατά την οδήγηση στην πόλη. Και τα δύο μοντέλα GT διαθέτουν ένα νέο υψηλής ποιότητας ανεστραμμένο πιρούνι 45 χιλ. Marzocchi που διαθέτει χειροκίνητη ρύθμιση της συμπίεσης και της απόσβεσης επαναφοράς και προσφέρει 180 χιλ. διαδρομής στον μπροστινό τροχό. Στον πίσω τροχό, η GT διαθέτει χειροκίνητη ρύθμιση προφόρτισης και απόσβεσης επαναφοράς και εξασφαλίζει 170 χιλιοστά διαδρομής στον πίσω τροχό. Το κορυφαίων προδιαγραφών μοντέλο GT Pro είναι εφοδιασμένο με μονό αμορτισέρ αερίου RSU, το οποίο ρυθμίζεται ηλεκτρονικά ως προς την προφόρτιση και την απόσβεση επαναφοράς και παρέχει 170 χιλ. διαδρομής στον πίσω τροχό. Η διαδρομή του πίσω τροχού της έκδοσης GT Low Ride Height είναι στα 151 χιλιοστά.

 

Αναρτήσεις γκάμας Tiger 900 Rally 

Η σειρά Rally διαθέτει ανάρτηση που έχει σχεδιαστεί ειδικά για εκτός δρόμου οδήγηση, με νέο αποκλειστικό πιρούνι Showa υψηλών προδιαγραφών και 240 χιλ. διαδρομής του μπροστινού τροχού. Το πιρούνι είναι πλήρως ρυθμιζόμενο ως προς την προφόρτιση, τη συμπίεση και την απόσβεση επαναφοράς. Στον πίσω τροχό, υπάρχει ένα νέο υψηλής ποιότητας μονό αμορτισέρ RSA αερίου της Showa, το οποίο προσφέρει διαδρομή 230 χιλ. στον πίσω τροχό. Είναι πλήρως ρυθμιζόμενο ως προς την πρόφορτιση, τη συμπίεση και την απόσβεση επαναφοράς. Αυτό το σύστημα ανάρτησης των τροχών προσφέρει τις κορυφαίες δυνατότητες στην κατηγορία adventure μεσαίου κυβισμού.

 

Κορυφαία για την κατηγορία φρένα Brembo Stylema® 

Όλα τα μοντέλα της νέας σειράς Tiger 900 διαθέτουν κορυφαίων προδιαγραφών φρένα της Brembo. Ελαφριές, μικρών διαστάσεων και προσεκτικά σχεδιασμένες, οι δαγκάνες Brembo Stylema® απαιτούν μικρότερη ποσότητα υγρών γύρω από τα έμβολα και τα τακάκια, οπότε ο εσωτερικός χώρος που καταλαμβάνεται από τα υγρά έχει μειωθεί, με αποτέλεσμα την πιο άμεση απόκριση των φρένων. Επιπλέον, η αυξημένη ροή αέρα γύρω από τα τακάκια των φρένων βοηθά τις δαγκάνες να ψύχονται ταχύτερα και να παρέχουν πολύ καλύτερη απόδοση και αίσθηση στο φρενάρισμα. 

 

Πρόσθετες δυνατότητες 

Ένας νέος ανεμοθώρακας προστέθηκε στον βασικό εξοπλισμό της γκάμας Tiger 900, ο οποίος έχει σχεδιαστεί για πολύ μεγάλη προστασία από τον αέρα, σε όλες τις συνθήκες οδήγησης. Διαθέτει απλό μηχανισμό ρύθμισης με το ένα χέρι, ο οποίος αλλάζει τη θέση των εκτροπέων αέρα, ώστε να απομακρύνεται ο αέρας από τον οδηγό και τον συνεπιβάτη, χωρίς να επηρεάζεται η δυναμική εμφάνιση της μοτοσυκλέτας. Επιπλέον, το νέο μεγαλύτερο ρεζερβουάρ γεμίζει με 20 λίτρα καυσίμου και επιτρέπει την κάλυψη μεγάλων αποστάσεων χωρίς ανεφοδιασμό.

Tiger 900 Rally Pro Engine close-up

ΡΥΘΜΙΖΟΜΕΝΟ ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ

Όλα τα μοντέλα Tiger 900 διαθέτουν ενσωματωμένο μηχανισμό εύκολης ρύθμισης της σέλας σε 2 θέσεις, ο οποίος σχεδιάστηκε ειδικά για να επιτρέπει στον αναβάτη να αλλάζει το ύψος της σέλας κατά 20 χιλιοστά και να επιτυγχάνει την ιδανική θέση οδήγησης. Το ύψος της σέλας των Tiger 900, GT και GT Pro είναι 810 – 830 χιλ., ενώ των Rally και Rally Pro είναι 850 – 870 χιλ.

Χαμηλό ύψος σέλας για εύκολη πρόσβαση 

Μια ειδική έκδοση με χαμηλότερο ύψος σέλας είναι διαθέσιμη για την μεσαίων προδιαγραφών Tiger 900 GT. Διαθέτει σέλα που είναι κατά 50 χιλ. χαμηλότερη από τη σέλα του βασικού μοντέλου. Το χαμηλότερο ύψος επετεύχθη μέσω μιας σειράς αλλαγών που περιλαμβάνει αποκλειστικό ειδικά ρυθμισμένο πιρούνι και μονό αμορτισέρ RSU με ειδικά σχεδιασμένη διαμόρφωση. Αυτή η έκδοση με χαμηλή σέλα, όπως ισχύει για όλα τα άλλα μοντέλα Tiger 900, διαθέτει επιπλέον ρύθμιση ύψους της σέλας κατά 20 χιλιοστά, γεγονός που προσφέρει στην Tiger 900 GT LRH (Low Ride Height) ύψος σέλας στα 760 - 780 χιλιοστά.